Epoq, Elgiganten och sociala medier

Vi köpte som bekant ett epoq-lök av Elgiganten sommaren 2013 när vi renoverade köket.

Leveransen av köket gick relativt smärtfritt, allt kom förutom ett par vitrinskåpsluckor som fick reklameras 3-4 ggr på grund av sprickor i glas.

Nu 18 månader sen vi tog köket i bruk upptäckte vi lite förslitningar på köket vilket jag i besvikelsen twittrade om den 20 december.

Det var helt enkelt så att stommarna inte klarat av att bära upp vissa lådor och skruvarna till skenorna hade gett vika.
Speciellt märktes det där det var 120 cm breda lådor.

Döm om min förvåning när de idag ringde från epoq angående mitt tweet.
De har verkligen förstått styrkan med sociala medier och de ringde inte för att klaga på min tweet utan för att att reda på mer om skadan och hur de kan rätta till det hela.

Ett trevligt samtal där lösningar stod i fokus istället för ifrågasättande om vems felet kan vara.
Han som ringde var en duktig detektiv också, då pusslet vem kunden kunde tänkas vara som Twittraren under nicket @chisp.

Har jag risat mina stommar, ska de som arbetar med kunders klagomål och problem idag få en stor ros.

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.