Telia hjälper till
Detta inlägg blir en stor hyllning och lovsång till Telia.
Kanske inte direkt till hela deras koncern, men ändå till delar av den.
För att göra en lång historia kort så kan jag krasst konstatera att Telia har förstått vikten av att verka inom sociala medier.
För min del blev det strul med beställningen av min Iphone 4, jag väntade och väntade på ett sms om att min beställning var inlagd i orderkön, men det kom aldrig något.
Ringde Telia support och enligt dem var den beställd, det var först när jag kontaktade
Telia via twitter som problematiken uppdagades.
@Telia_Service har ett bra bemötande, god service och en trevlig ton.
Att det dessutom svarar snabbt och effektivt gör inte saken sämre.
De är typ raka motsatsen mot vad personalen på telefonsupporten eller butiken Karlstad.
För inget av de två ställena är direkt trevliga i sitt bemötande mot mig som kund.
Citat som ”vi säljer så många Iphone 4:or, så ibland blir det fel”, låter helt sjukt att vräka ur sig emot kund.
Att dessutom kunna ta reda på samma saker som telias twitter grupp gör så effektivt är en skam.
Aldrig mer blir det att ringa 90200 eller besöka butiken, nästa telefonköp och abbonemangsjustering gör jag via twitter.
Hej!
Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.
Vad roligt att du uppskattar vårt arbete i sociala medier.
Sedan ungefär 18 månader tillbaka jobbar en liten grupp personer ur olika delar av Telias kundtjänst med sociala medier. Det tycker vi är jättekul och vi märker att våra kunder uppskattar det.
Vi arbetar ständigt med att förbättra servicen hos vår vanliga kundtjänst och i våra butiker. Jag hoppas att det kommer att märkas i dina framtida kontakter med oss.
Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice
Tack för responsen.
Har haft Telia som mobiloperatör sen jag köpte min första mobil när jag var 19, ca 15 år sedan.
Nu uppfyller mina behov när det gäller täckning framförallt och jag har aldrig haft någon som helst avsikt att byta abonnent.