Ha aldrig sönder din Iphone

Köpte Iphone 5S när den släpptes förra hösten.
I våras var olyckan framme. Jag råkade tappa ett föremål på hemknappen varvid vissa funktioner såsom Touch-ID slutade fungera och en vass kant uppstod.
Telefonen lämnades in hos operatören jag köpte den hos tillsammans med abbonemang.
Ingen garanti på felet, men det var väntat, så min hemförsäkring klev in och tog största delen av reparationen.

Men någon reparation blev det ej.
Jag fick en ”ny” telefon, det var iaf vad säljaren i butiken hävdade.
Jag har sen dess fått TRE nya telefoner.
Den första stod jag ut med i två veckor, nummer två i fyra veckor och denna jag har nu har jag haft sen den 15/8, får se om jag behåller den.

De låser sig, blir sega och varma, ibland svarar de ej på knapp tryckningar  varierar i vilka appar detta sker. Det sker även under inställningar att det ej går att scrolla etc etc.
Senaste telefonen jag lämnade in, där gav gyron upp. Det märks främst när man ville ta kort i landskapsläge.
Oftast löste sig alla problem med en ”hard-reboot”, men hur kul är det att göra flera gånger om dagen.

Kanske bör tillägga att jag installerat om och återställt samtliga telefoner både tre och fyra gånger.

Min gissning och något jag hört från flera håll är att telefonerna man erhåller i utbyte är ”fixade telefoner”, dvs till det ytter ser de helt nya ut, men insidan är begagnad…
Detta förnekar givetvis säljaren i butiken.
Men Modell beteckningen skiljer sig dessutom från min och flera jag kollat med från ersättningstelefoner och de man fick när man köpte dem först…

Kommentera