Dissar

Jag gillar att dissa de som inte sköter sig.
Nu är det dags igen, dags att dissa.
Denna gång skäller jag på Karlstad Energi, de jag hade som nätleverantörer i mitt tidigare boende.

Vad har jag för anledning att skälla på dem då jag inte har dem som nät leverantör längre kan man fråga sig!
Jo så här ligger det till:
Sa upp mitt abonnemang i god tid och sa till om slutavläsning på mätaren.
Det gjordes som det skulle.
En räkning kom, men ej på den slutgiltiga summan.

Klart man då ringer i det läget, min slutfaktura var på -137 kronor.
Alltså, de var skyldig mig denna summa.

Enklaste vore då att dra av dessa 137 kronor på stående faktura.
Gick det tro?
-Givetvis inte!

Kundservice kvinnan gav mig då möjligheten att få det utbetalt, detta då jag ej längre är kund hos Karlstad Energi. En utbetalning skulle komma, för att hämta ut pengarna på posten. Att hämta ut pengar på posten är ej gratis.
Så jag bad henne ordna insättning på mitt privatkonto, vilket hon ej visste om det gick.
Dock skulle hon undersöka möjligheten med sina kollegor och återkomma.
Hon återkom oxå, en timme senare, tog mitt konto nummer och sa att det skulle dröja 1-2 veckor.

Då var jag nöjd, ända tills idag.
Gissa vad som kom på posten, jo en avi.
Börjar juh överväga att vara den dryga kunden i morgon, bara för att liksom.
Har det lovats en sak till kund bör man som företag stå för det.
Och kan man det inte, så ska man höra av sig.

Karlstad Energi, skärpning.

Kommentera