Butikers produktplacering

F fyller snart år, så jag och H var på stan idag för att handla presenter.
Vi hade även ett ärende in på Teknikmagasinets butik i stan.
Vid deras disk stor en korg, inget jag reflekterade något över direkt.
H däremot dök ner i den och började utforska varorna.
VARNING FÖR BILDER OCH LÄNKAR OM DU VÄLJER ATT FORTSÄTTA LÄSA

Det var ungefär då någonstans som jag började förstå vad som låg i korgen, en korg perfekt placerad i ögonhöjd för en 4-åring.
Clone a willy, dvs gör en avgjutning på ditt favoritorgan.
För killar att massproducera sin ”stolthet” eller för kvinnor att alltid ha sin favorit tillhands.
Kanske en passande ersättare när orginalet strejkar.

H började iaf fråga vad det var för något.
Pedagog som man är, så svarade jag sanningsenligt.
Det var då ungefär som expeditens ansiktsfärg började skifta.
Från vinterblek, vidare till grisskär till knallröd…

Underhållande var det i alla fall.
Enligt henne var jag tydligen den första som svarade sanningsenligt om vad det var för produkt.
Tydligen hade hon en uppsjö av exempel på undanflykter från vuxna, när barnen ställt frågan.

Frågan är väl snarare varför de ens har produkten placerad där ens.

Just ja, det finns möjlighet att göra en avgjutning i choklad.

Kommentera